Een vrolijke toevoeging versus de kalmte zelve. De verschillen tussen de kleuters Vicky en Kobe.

Een hele tijd geleden heb ik een blog geplaatst over alles wat de juf me vertelde over hoe Kobe zich in de klas voelde. Hoe hij deed, wat hij zei enzovoorts. In dit blog ga ik naar de verschillen kijken tussen de opmerkingen van de juf van Kobe en die van Vicky,. Want oh wat zijn ze anders…

Omdat ze ook heel wat gelijkenissen hadden, heb ik het hieronder naast elkaar gezet. Toch ook wel een besefmoment dat ik dus een kind heb die kleuter-af is en nu volledig in de leerfase zit..

Dit zijn de verschillen..

De juf van VickyDe juf van Kobe
Het is zo’n vrolijke nootKobe is erg taakgericht
Ze wil alles zelf doenKobe was juist wat meer afwachtend
Vicky doet ‘gewoon’ meeHij doet vaak als een clown; de leukste van de klas
Vicky komt vaak huppelend de klas inKobe komt kalm de klas binnen en kan zich soms afsluiten
Vicky gaat van taak naar taakKobe kan zich een half uur lang vastbijten in één taak
Ze vertelt heel veel in de kringHij zegt niet altijd iets

Maar ze zijn ook hetzelfde..

Ze heeft een drive, een enorme!Enthousiasme spat ervan af. Als clown soms, maar de energie is er.
Ijverig en nieuwsgierigDie stempel kreeg Kobe ook

Al met al zijn de verschillen groter. Vicky is kort gezegd een huppelende, extreem ijverige kleuter, die alles als een spons tot zich neemt en dit ook heel graag laat zien. Kobe is een stille en geconcentreerde takenmaker, die af en toe tijdens een klassikaal moment als clown tot uiting komt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *