
Een vrolijke toevoeging versus de kalmte zelve. De verschillen tussen de kleuters Vicky en Kobe.
Een hele tijd geleden heb ik een blog geplaatst over alles wat de juf me vertelde over hoe Kobe zich in de klas voelde. Hoe hij deed, wat hij zei enzovoorts. In dit blog ga ik naar de verschillen kijken tussen de opmerkingen van de juf van Kobe en die van Vicky,. Want oh wat zijn ze anders…
Omdat ze ook heel wat gelijkenissen hadden, heb ik het hieronder naast elkaar gezet. Toch ook wel een besefmoment dat ik dus een kind heb die kleuter-af is en nu volledig in de leerfase zit..

Dit zijn de verschillen..
De juf van Vicky | De juf van Kobe |
Het is zo’n vrolijke noot | Kobe is erg taakgericht |
Ze wil alles zelf doen | Kobe was juist wat meer afwachtend |
Vicky doet ‘gewoon’ mee | Hij doet vaak als een clown; de leukste van de klas |
Vicky komt vaak huppelend de klas in | Kobe komt kalm de klas binnen en kan zich soms afsluiten |
Vicky gaat van taak naar taak | Kobe kan zich een half uur lang vastbijten in één taak |
Ze vertelt heel veel in de kring | Hij zegt niet altijd iets |
Maar ze zijn ook hetzelfde..
Ze heeft een drive, een enorme! | Enthousiasme spat ervan af. Als clown soms, maar de energie is er. |
Ijverig en nieuwsgierig | Die stempel kreeg Kobe ook |
Al met al zijn de verschillen groter. Vicky is kort gezegd een huppelende, extreem ijverige kleuter, die alles als een spons tot zich neemt en dit ook heel graag laat zien. Kobe is een stille en geconcentreerde takenmaker, die af en toe tijdens een klassikaal moment als clown tot uiting komt.